Zainstalowałeś WordPress, podłączyłeś domenę. Tak naprawdę nie potrzebujesz nic więcej aby zacząć tworzyć treści, które z czasem wpłyną na Twoją pozycję w sieci. Niezależnie od tego jaką stronę WWW planujesz robić, warto dodawać do niej coraz więcej treści. Nie tylko po to aby nie było nudno, ale aby próbować wychwycić użytkowników, którzy takich treści poszukują.
Jeśli prowadzisz stronę firmową, np. meble na wymiar, możesz skupić się na dodaniu galerii, zakresu działalności firmy, cennika, formularza kontaktowego. Twoja strona jest wizytówką, a jej pozycjonowanie będzie opierało się na zleceniu agencji lub samodzielnym rozpoczęciu kampanii reklamowej. Pozycjonowanie strony zostanie oparte na umiejętnym dodaniu słów kluczowych do konstrukcji strony, po to aby na wybrane hasło, np. stolarz Wrocław, pojawić się gdzieś na początku listy wyszukiwania.
http://karczma.edu.pl/2019/jak-przejsc-do-edycji-szablonu-wordpress/
Jednak klienci nie szukają w sieci wyłącznie informacji o zakładzie stolarskim we Wrocławiu. Poszukują także innych cennych informacji, jak poradniki, informacje o materiałach, ciekawych rozwiązaniach i narzędziach.
Dlatego właśnie warto rozbudowywać swoją stronę o dodatkowe treści, które nie tylko staną się szansą na pozyskanie użytkownika, ale dla Google będą stanowiły pewien content czyli treść. Treść, która będzie przez Google zwracana użytkownikom, jako ich odpowiedź na zapytanie wpisane w wyszukiwarce. W końcu opisanie procesu produkcyjnego mebli, może być cennym poradnikiem, ale też dobrze przygotowanym argumentem, dlaczego warto zlecić to zadanie Twojej firmie.
Jak dodać nowy wpis na stronie WordPress?
- Zaloguj się do panelu zarządzania stroną WordPress.
- Kliknij Wpisy, a następnie Dodaj nowy.
Okno dodawania nowego wpisu jest intuicyjne. Dodaj temat i treść postu. To najważniejsze. Wybierz kategorię, jeśli takową posiadasz, tagi i obrazek wyróżniający. Opublikuj wpis lub zmień jego dostępność na prywatną i wróć do publikacji później.
Opcje wpisu
Temat: zadbaj o to aby temat odpowiadał na kluczowe pytanie: o czym jest ten wpis. Nie kombinuj i nie twórz zdań wielokrotnie złożonych. Nie poruszaj w temacie zbyt wielu zagadnień. Jeśli trzeba, opublikuj dwa, a nawet trzy powiązane ze sobą wpisy.
- Przykład: Jak zbudować szafkę wiszącą? Świetny tytuł. Ludzie szukają w Google bardzo często informacji „jak coś zrobić”. Równie dobrym pomysłem będzie zapytać Jak zbudować szafkę wiszącą? tak jak i wprowadzić temat: Projektowanie szafki wiszącej lub Szafka wisząca na wymiar. Zwróć uwagę, że każdy z w/w tematów jest ze sobą ściśle powiązany. Temat „Jak zaprojektować szafkę wiszącą otwieraną do góry w kuchni w bloku” to lekka przesada. Nikt takich rzeczy nie szuka.
Treść: na pewno uczyłeś się do matury jak pisać wypracowania. Wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Kilka akapitów rozpoczynających nową myśl. Nagłówki. Twórz krótkie zdania. Nie wylewaj swoich żali, ani nie wchodź w historie niestworzone o tym jak to laminat, który kupiłeś od szwagra był taki super. Chcesz coś polecić, napisz wprost: polecam X, ponieważ Y. Dwa zdania. Określ jakie słowa kluczowe opisują ten artykuł, np. projektowanie mebli. Używaj często tego słowa kluczowego aby wzmocnić artykuł.
- W projektowaniu treści idealnych do pozycjonowania pomoże Ci także bardzo popularne narzędzie YOAST SEO. Możesz je zainstalować za darmo przechodząc ddo sekcji Wtyczki > Nowa i wyszukując dodatek. YOAST SEO pomaga w monitorowaniu treści, sprawdza ilość nagłówków, czy nie tworzysz za długich treści, czy zdania nie są za długie, czy używasz w treści kluczowych słów.
Tagi: tagi odpowiadają nie tylko za budowanie chmury tagów (widget) ale także stanowią podstawę tworzenia słów kluczowych wpisu. Nie ignoruj tej sekcji. Google pozycjonuje wszystko i wyświetla wszystko, także zawartość strony filtrowaną za pomocą tagów. Pamiętaj, żeby nie przesadzić. Zastanów się, gdybyś w 5 słowach miał powiedzieć o czym jest ten wpis, to co byś powiedział: meble, projekt, stolarz, płyta mdf, szafki. Coś jeszcze?
Obrazek wyróżniający: no co tu ukrywać, ludzie lubią obrazy, bo dzięki nim widzą, co autor miał na myśli. Pamiętaj, aby nie pobierać grafik z Google w ciemno. Prawa autorskie. Zamiast tego wpisz w Google: free images, free photos, free pictures, free stock. Na pewno znajdziesz coś dla siebie, za co nie będziesz musiał płacić.
Dostępność: domyślnie zaznaczona opcja Publiczne oznacza, że jeśli naciśniesz przycisk Publikuj, będzie on od razu widoczny na Twojej stronie WWW. Ale nie musisz tego robić, możesz ustawić Prywatne aby powrócić do publikacji później lub zmienić parametr Opublikuj natychmiast, na publikację w określonym czasie.
http://karczma.edu.pl/2019/jak-zainstalowac-darmowy-szablon-wordpress/