Udostępnianie odpowiednich treści, postów i historii, na Instagramie to doskonały sposób na budowanie swojej marki, nie tylko prywatnej. Takie treści zapewniają widzom więcej tego, co chcą zobaczyć. Warto nie tylko wiedzieć jak opublikować nowy post na Instagram ale także co publikować aby nie zniechęcić do siebie użytkowników.
Czym różni się post od historii Instagram?
Instagram pozwala na używanie dwóch sposobów publikacji Twoich treści – za pomocą postów (
oraz historii (Historia na Instagramie pozwala obserwującym oglądać obrazy i filmy, które często nie trafiają do Twojego kanału. Historie są widoczne 24h po czym znikają. Nie stanowią one więc głównego źródła zainteresowania widzów ani też nie będą budowały wizerunku marki w dłuższej perspektywie. Do tego posłużą Ci posty.
Ale historie opowiadają coś więcej. Coś co zwykle dzieje się tu i teraz co może być świetnym przerywnikiem. Jest to perspektywa, którą widzowie uwielbiają widzieć, ponieważ zapewnia ona poczucie przejrzystości dla widzów. Historie są często używane do prezentowania np. szybkich promocji, które budują ogromne zainteresowanie ze względu na bardzo krótki czas ich aktywności.
- Jak usunąć konto Instagram?
- Jak wylogować się z wszystkich urządzeń na Instagramie?
- Jak dodać zdjęcie na Instagram z komputera?
- Jak zawiesić konto Instagram?
Dodawaj posty aby budować fundament swojego kanału na Instagram ale pamiętaj także o historiach, aby budować szybkie zaangażowanie odbiorców i docierać do nowych użytkowników. Pamiętaj że Stories czyli Historie Instagram nie muszą dostarczać obszernej treści i opisów – ma być krótko i treściwie. Treści z postów zostaną z Tobą na dłużej i z pewnością ktoś do nich sięgnie dziś, jutro lub za rok. Zadbaj aby odpowiadały wszystkim potrzebom odbiorców.
Jak opublikować nowy post na koncie Instagram?
Dodawanie postu zajmie Ci dosłownie chwilę. Dodawanie treści na Instagram nie jest trudniejsze niż publikowanie postów w serwisie Facebook. I tak samo jak na Facebook wymaga to przemyślenia.
- Naciśnij ikonę + u dołu ekranu po uruchomieniu aplikacji Instagram
- Wybierz zdjęcie lub film ze swojej biblioteki a jeśli ich nie masz, nagraj/zrób nowe.
- Przytnij obraz do pożądanego wymiaru. Tak samo można zrobić z filmem. Wypróbuj takie elementy jak karuzela czy galeria.
- Wybierz filtr (to co lubimy najbardziej, filtry Instagram)
- Dodaj opis do treści, Instagram to przede wszystkim obraz dlatego czasami ten jest wart więcej niż tysiące słów. Pamiętaj o hasztagach, to one budująnajwiększe zainteresowanie gdyż Instagram to także śledzenie hasztagów.
- Oznacz znajomych.
- Dodaj swoją lokalizację.
- Udostępnij post na innych platformach społecznościowych.
- Gotowe!
Przydatne informacje i tipy publikacji Instagram
- Publikuj konsekwentnie i podtrzymuj historię, tak aby każda kolejna publikacja była nawiązaniem do głównego tematu Twojego kanału.
- Zachowaj wizualną spójność kanału, kolorów i pomysłów.
- Zanim opublikujesz treści, rzuć okiem w hasztagi, zobacz na co powinieneś sobie teraz pozwolić oraz jak np. robią to inni.
- Skoncentruj się na treściach generowanych przez użytkowników
- Skorzystaj z formatów reklam wideo na Instagramie
- Użyj ruchu na Instagramie, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej zachęcając użytkowników do jej odwiedzenia
- Współpracuj z innymi dzieląc się treściami i zachęcając do wymiany treści
- Efektywnie używaj emoji
- Promuj swój kanał na Instagramie na innych kontach społecznościowych
- Śledź i ucz się na podstawie najlepiej działających treści na Instagramie innych użytkowników. Jak ich znaleźć? Śledź hasztagi.